Щодо ролі вчителів у НУШ, Павло Хобзей
7 вересня 2018
Учитель є основною людиною в Новій українській школі. На цьому наголосив заступник міністра освіти Павло Хобзей в інтервю Громадському, відповідаючи на запитання готовності шкіл до запуску реформи «Нова українська школа».
«Для мене головний чинник — це там, де підготовлені вчителі. Адже вчитель — це основна людина в «Новій українській школі». Я завжди казав: якщо вчитель не зміниться, то й «Нової української школи» не буде», сказав заступник міністра.
За його словами, в усіх регіонах відбулось навчання вчителів перших класів.
«Ми запроваджуємо десь від жовтня наставництво — викладачі, тренери, які навчали вчителів, зможуть відвідати школу і подивитися наскільки вчитель зрозумів суть цієї школи. Тому що загальні форми — перестановка парт або ранкові зустрічі на килимку — це теж повинно бути, але основні зміни — це ставлення вчителя до дітей. Це партнерство, невидиме лідерство, коли діти через діяльність, а не послух розвиваються, коли висловлюють власні думки, і коли вчитель правильно скеровує дитину. Я думаю, що це зроблять. Можливо, не всі вчителі з 1 вересня, адже поміняти підходи, які були 20 років твого вчителювання не так просто», підкреслив Хобзей.
Він також нагадав, що перед тим, як запустити реформу «Нова українська школа», Міністерство освіти пілотувало її на 100 школах у всіх регіонах України.
«Пілот дав переконання, що ми на правильному шляху. Я хочу уточнити, що пілотні школи — це не середньостатистичні школи. Ми відібрали кращі школи, кращих учителів. Отож, так легко в усіх школах не піде. У пілотних школах теж виникали труднощі. Але підтримка була набагато більшою, адже їх було 100, а тепер маємо 16 тисяч. Спроможності і на рівні області, і на рівні міністерства, звичайно, не безкінечні», сказав заступник міністра.
Він повідомив, що основними плюсами цього експерименту є те, що діти хочуть ходити до школи, їм не відбили охоту від навчання і вони розкуті.
«Є такий приклад. Не називатиму регіон, я там був цього місяця. Заходжу до вчительки. Кажу, ну як, готові до 1 вересня, до «Нової української школи»? А вона відповідає із сумом: я люблю, коли тиша, коли є порядок, коли всі слухають, всі рівно сидять. І вона розуміє, що цього всього вже не буде. Але людина звикла. У цьому ніби хаосі, в якому все відбувається, діти проявляють себе. Нам важливо, щоб діти себе виражали. Ясно, що вчитель повинен скеровувати, але не пригнічувати, не вимагати повторень і всіх цих нудних речей, а надто коли йдеться про 6-річних дітей», наголосив заступник міністра освіти Павло Хобзей.